söndag 8 januari 2012

Andra vinteraktiviteter

Skridskor på lillan sjön nedan hagen. Alla hästar står nyfiket med mularna vända mot oss för att se vad som händer...  match i bandy med Bambi på hal is, liten gädda uppdragen på isen och kaffe, grillad korv med senap. Vad mer kan man önska... hittade litet näckrosblad infruset i isen... som ett grönt hjärta väntar det på varmare årstider..  
Det blev snö häromdagen, mer än vad bilden visar. Skorna fick tas av, för inga snösulor var påsatta i oktober, då vi skodde om. Nu får vi vänta på lämpligt underlag (ej halkigt) för att ta några härliga vinterturer. Det blir nya skor i februari! Tills dess lite vintervila, här tillsammans med Birta som jag varit medryttare på under flera år. Hon är underbar att rida, med stor integritet och personlighet. Krutpacket i litet format. 
Vackra Eðall! Röd och grann och "han har bara öga för mig"  ;)
 Kul! Jag arbetar nu i RAW-format, men måste skaffa bättre kamera. 

4 kommentarer:

  1. Vackert med näckrosbladet som ser ut som ett hjärta! Längtar ut på is, har inte blivit nåt den här vintern än :(

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, mina lagmedlemar i bandymatchen blev något konfunderade då mitt intresse flyttades från bollen till något under isen och vi förlorade så klart! Mitt fel! (men det berodde nog på att jag inte är så haj med klubban) hihi!

    SvaraRadera
  3. Hej, Lotta!
    Härliga bilder! Vad ska det bli om du dessutom skaffar ny kamera;) ?! Bandy var något nytt - ska du byta sport?
    Kul att du lyckades lägga in lite rörliga bilder också, det blev ju riktigt bra.
    Hoppas underlaget för ridning blir stabilt och bra i februari, då törs jag komma med igen!
    Tills vidare får det bli Torverud...

    SvaraRadera
  4. Berit! Kul att höra från DEJ! Ja, nu säljer jag hästen och köper bandyutrustning... hihi... NO WAY!! Dina rörliga bilderna är kul att ha, jag får en uppfattning om vad som behöver arbetas med.. mycket nyttigt! Fast det var svårt att hitta rätt inställning för konvertering till webb.. tips mottages TACKSAMT! Klar vi drar i gång för fullt i februari. Torverud är inte så illa! Det blir så fint! Snart får vi komma och "inspektera" igen, hoppas jag.
    Kram!

    SvaraRadera