måndag 26 november 2012

Kurs med Lisa Rist

Underbart med hästkurs!


Kurs i november den 24, 2012. Då vet man aldrig hur vädret blir. Vi hade en makalös tur.. inget regn, solen sken magiskt över dimmorna, vackert.!

Det var lärorikt och skoj, precis som det brukar. Känns lite som några fler polletter ramlade ner ;) ... Nu Töltar VI (mer). Inte konstigt att jag är glad!

Jag och Gunvor värmer upp i solen inför vår lektion med bästa Lisa Rist. Nu är det tredje gången vi kursar för henne. Duktig och noggrann i sina instruktioner. Rekommenderar henne varmt som instruktör!
 
Jag startar upp med markövningar. Backa och få Eðall att komma "ända in" till mig. Följa mig vid axel, göra små volter och stopp, "minilongering". Allt för att stärka vårt samarbete och befästa mig som ledare. Kul och jag märker att Eðall blir mer uppmärksam på mig.
 



Jag fortsätter med att träna töltförebyggande med samling och inkortning, göra många halter och tempoväxlingar. Gunvor får andra instruktion och tränar på sitt med fina Grani. Tänk vad Grani har blivit mogen i år! Duktig.
 

Mitt på kursdagen fick vi trevlig besök! Maria med sina otroligt söta telningar, varav den äldre fick låna gården barnsadel och Annicas fina Fleigur. Det ska börjas i tid.
 
Tack också till Maria som dokumenterat dagen (tack också till ni andra som bar omkring och fotade med min mobil :)
 






 

Lisa ger individuell hjälp till alla, här är det Göran. Det är fint att vi kan samlas så här och få hjälp oavsätt vilken nivå man är. (Jag har den lägsta nivån i detta härliga gäng)!
 
Gemenskapen är viktig. Fika, sopplunch och mycket prat om islandshäst, såklart. ! Nedan Lena med sin fina Blesi.
 
Monica har en otroligt bra sits, och fina Dimmalimm har hon också! De genomförde ett fint ridpass som var roligt att se.
 

Den här fina bilden på Annica och Fleygur, med solens strålar i fonden får avsluta kursrapporten.
 
-Tills nästa gång ska vi träna och åter träna så skillnaden blir enorm.. eller hur Eðall?

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Så härligt att ni fick sådant fint väder, tänkte på er under dagen (hade kunder här så det blev jobb mest hela dan)
    Hoppas vi ses snart igen! kram från oss på väsby!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nina,!

      Det var så härligt och trevligt som vi alltid har på våra kursdagar. Förstår ju att det är mycket arbete för dig även helgerna, men vilken frihet att få rå sig själv!

      Ja, men vi ses ju på söndag då! Ska se till så vi har en extra häst, så ger vi oss ut på ridtur, kul!
      Kram Lotta

      Radera