torsdag 31 maj 2012

Sadel eller inte sadel

Under tävlingen Glaumur anordnade på Hannäs-banan utanför Kil fanns det några utställande företag. Bland annat Hestbolaget.se .  Så roligt att få träffa min skolkamrat från KAU, Maria West, ägare till företaget. -Maria: vi måste träffas under sommaren för fika eller ridtur om tiden finns för oss båda!  -Och Linda ska också med!

Där fanns även en monter med sadlar, nya och gamla. Efter samtal med utställaren känner jag mig lugn: -Inga problem att rida med barbackapad, det är rent av bättre än sadel, säger hon, som har sin utbildning att stödja uttalandet på.

-Tack för den informationen. Nu är jag lugn och nöjd och åker strax ut för en ridtur i min barbackapad igen.

I söndags provades stallets alla sadlar på Eðall. Inte en enda av dem passade hans rygg. Det blir till att köpa en utprovad. Undrar om han har en ovanlig rygg? Det får vi snart veta.

En tid för sadeltillpassning är beställd. Ganska roligt det också.

2 kommentarer:

  1. Hej Lotta! Det får nog bli en sån där padd när kassan tillåter! :-) Vi ses! Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda! Ja, jag blir bara mer och mer nöjd med ridningen och Eðall när jag använder den. Det finns ju lite olika på marknaden. Den här känns helt ok att rida i en varm sommardag. Kanske de fluffiga i fårskinn är bättre på vintern i fukt och kyla?
      Det var så kul att träffa Maria! Nu måste vi få till en träff alla tre! Välkomna hit! :)

      Radera