måndag 14 maj 2012

Underbar ridning

Svävar som på moln, efter dagens ridtur. Jag har haft sån tur som fick just den här hästen. Tänk att han är så trevlig att rida trots att han bara är fem år! Lyssnar minsta lilla halt eller ökning. Några töltsteg idag. Högre vilja än vanligt på våra ensamma turer. Men visst, han vill vända hem, när vi rider utan sällskap. Jag har lite för långsam reaktion,han vänder, men kommer inte längre. Jag vänder tillbaka och ökar takten, allt går fint. Han lyssnar. Vill bara säga som det är. Både det som är klockrent och det som går lite mindre bra. Ärlighet varar längst.

Vi fick en fin start idag. Jag hämtade i den stora hagen som är två sammansatta med en lång brant ( motions) -backe som conection. När jag kom ner till ängshagen och Edall Fick syn på mig, så möte han mig på långt håll! - Det där är min människa, idag ska vi ha kul! Sa hans attityd. Så underbar start på vår tillsammanstid! <3

Du kanske är med på nästa tur med oss, kan vara bra att veta att inte allt går som på räls, även om det går över förväntan.

Före turen med Edall red jag gårdens minsta lilla racerhäst. Lilla söta Birta. Lätt för tölt, glädje över varje galoppsteg hon får ta, vilja mycket god. En Sötnos . Rid henne med sitsen och hon gör allt du ber om. Söt isabellfärg, 15 år. Min läromästare, klart jag har många superlativ;) Väl värt att ta en tur på henne. Boka på bodafarm.se , kanske vi ses?

Färska bilder kommer snart, tillsammans med en spännande nyhet på gården ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar