tisdag 19 juni 2012

Oväntat besök...

Vi fick besök av Ingela, som tidigare ägt gårdens hästar (inte Eðll och Dimmbrá). Det var ett kärt återseende. När Ingela ropade: -Hääästarna! så lystrade de till och kom galopperande för att hälsa. Det var så ömt och igenkännande så jag nästan fick en tår i ögonvrå. Så vackert, på något vis!

Tre snygga valacker med olika färger: Granar, Grani, Eðall.


Granar, skimmel, är otroligt söt på den här bilden, tycker jag. Charmknutte!
(ps. han skulle inte gilla att jag uttrycker mig så om hans utseende).

Samförstånd.
Grani, mörkbrun, har Ingela fött upp liksom Granis moder Askja, vars moder Valla finns kvar på Ingelas gård tillsammans med Lokkur, 33 år, och still "going strong".

Grani har utvecklats otroligt här hos Gunvor och fungerar fint som ledarhäst på turerna. Han är av modellen stor och reslig, mörkbrun med guldstänk i manen. Vacker om du frågar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar