onsdag 19 september 2012

Galsi från Solberg - Eðalls helbror presenteras

Efter ett tips så googlade jag på namnet Galsi från Solberg. Jag hamnade hos kennel Lord Nelson's och i fotoalbum fanns en bild på Ronja och Galsi med texten:

Ronja har blivit med häst!!!! en vacker och snäll Islänning Galsi från Solberg. efter: Mökkur fra varmalaek undan: Blika fra eyvindarholum Lycka till med din fina Prins!

Kul, tänkte jag, att få kontakt med ägare till Eðalls helbror, så jag skickar iväg ett mail i kontaktrutan och fick ganska snabbt ett trevligt svar: Jovisst, Galsi är dotterns nyinköpta islandshäst. Så fick jag kontakt med Galsis ägare. Jättekul!

Galsi är fyra år, silversvart med ljus man och svans, ca 142 i manken, femgångare med väldigt fint steg, okomplicerad i allt. 

-Världens underbaraste häst, min ögonsten :) säger Ronja, Galsis lyckliga ägare.
-Om jag ska beskriva Galsi med tre ord så blir de nog Okomplicerad, Nyfiken på livet, och En bästa vän. Han älskar att mysa och pyssla i stallet, långa skogsturer och är väldigt busig och påhittig. Som att han drar ner dragkedjan på jackan med mulen, han kan öppna hjälmspännet och sådana saker, fortsätter Ronja, och jag förstår att hon är mer än nöjd med sin fina häst, GALSI FRÅN SOLBERG.

Precis som Eðall är Galsi en trevlig individ och med samma gener från både mor och far så vore det konstigt om de inte var lika till sättet. Noggrann, planerad avel och bra uppväxtmiljö bäddar för finfina hästar.

-Tack Åsa Sörlin som fött upp dessa två "gossar". Solbergs gård

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar