söndag 30 september 2012

Lördagens ridturer

Lördag, ingen har tid att rida utom jag. Passar på att rida ut på först Birta och sedan Frida.

Det är viktigt att rida flera hästar än den egna unga hästen, då känner man när hjälperna är rätt eller inte rätt. Nu tänker kanske du: -Men alla hästar är ju så olika, hur kan man då veta? -Jo, de är olika, reagerar olika, men ändå finns en känsla, ett språk, som fungerar så nära o lika så, jo, det märker man. Nu är ju inte jag så duktig, men försöker ändå.

Edall o jag åker på kurs för Lisa Rist, om inte jobbet kommer emellan. Det är den 13 oktober i Häljebol,hos Lena o Göran. Det är så kul! En kursdag ger så mycket mer än bara vägledning inom ridningen, det är fika o samtal o utbyte av tips o tankar. Vi delger o snappar upp från varandra. De mer erfarna är fint stöd för mig som " bara" ridit islandshäst i snart 9 år. Så mycket kvar att lära. Men roligt är det!

Tack alla vänliga hästmänniskor, ni betyder så mycket för mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar