onsdag 5 september 2012

Invigning Hästcenter Hannäs 1/9-2012

Först var det uppvisning av Värmlands läns fjordhästförening och Wermlands Körsällskap. Det visades tömkörning, körning med vagn och ridning.






Sedan kom Hästarna med stort H! 5 islandshästar visade upp de olika gångarterna. Fina hästar! (hmm.. var jag lite subjektiv där? - Å andra sidan är det här en blogg om islandshästens förträfflighet ;)






Sedvanligt ärevarv med flagga i täten samt fin uppställning i islandshästanda. Så nice!













Efter islandshästarna fick vi en fin uppvisning med mycker vacker häst. Eller var det något gammalt inslag? Tiden har stått stilla.
 




Sedan visades fartfyllt maraton/dressyrkörning.



Invigning. Tal. Fina hästar. Högtidligt.
 



På marknadsgatan mötte jag bekanta: Anette som jag köpt en välpassande sadel av (Anettes Sömnad & Sadel) samt Maria från Hestbolaget.se ... av henne har jag köpt en sportig hjälm :)
:(.. min gamla åkte ju med i senaste vurmpan... :(  

Anette når du på telefon 0554-22086, mob 0705 434791. Hon åker ut till dig och provar i lugn och ro.
 


Hestbolaget hittar ni här! Många saker för ryttare och häst.

Jag hade trevligt sällskap av Åsa från Solbergs gård och Karin som har en halvbror till Eðall. Ingen av dem fastnade idag på bild. Mingelbilder är jag dålig på. Lovar bättring :)

(Karin och 2-åriga Bragi kommer jag att presenter mer vid annat tillfälle. ! )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar