fredag 20 juli 2012

Anettes Sömnad och Sadelmakeri

Måste få berätta! Vi har haft sadelprovare Anette Pedersén från Anettes Sömnad & Sadel här. Det var 10-12 sadlar, nya och begagnade, som provades på Eðall. En satt bra och en såg ok ut, resten passade inte hans rygg alls. De två förstnämnda skulle provridas. Det var bara en som passade, men vilken lättnad att rida i sadel utan att sadeln halkar fram! Fantastiskt är rätt ord! 

Jag tycker att det här är en så viktig sak. Vi vet nog inte hur många hästar som tar skada av fel utrustning. Det är därför jag så ihärdigt använt min barbackapadd MED STOR FÖRTJUSNING, då min först inköpta sadel passade dåligt. 

Så, det var dags att hämta sadeln som hade justerats i bomvidd och stoppning. Inte tid att prova då utan återkommer. Ok, vad är det då? En tappsko och ingen ridning. Äntligen i tisdags fick jag chans att testa. Känns lika fint nu, sadeln sitter som en smäck! Å, så skön att rida i. Äntligen. En tur i går kväll säkerställer att sadeln är perfekt. Jag är så nöjd!

Tack till duktiga Anette som mycket proffsigt hjälpt oss!

Anettes sadelmakeri i Kil arbetar som auktoriserad sadelmakare. Jobbar även med uppsökande verksamhet omstoppning och utprovning av sadlar.

Välkommen att kontakta Anettes sadelmakeri när det gäller sadlar och hästutrustning.
Kontakt Anette: 0554-22086, 070-543 47 91



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar