måndag 9 juli 2012

Fin snabb tölt är kul

Vi var ute med Berit & Ulf för en planerad lugn tur i lördags förmiddag. Vi tog en skogsväg som vi sällan rider och Berit och Frida satte av i galopp. Härligt mjukt, men stadigt underlag. Villiga hästar då det inte var den gamla vanliga vägen. Ökar spänningen!
Eðall är snabb och kommer för nära så jag får bromsa lite... det blir då istället en snabb tölt som han håller fint... tills jag ber om galopp igen. Härligt! Sedan ska det ju gå att plocka fram vid önskemål om det också. Inte lika lätt.. men jag har ju tränat på samlingen och sitsen är lite bättre. Känner hur han höjer ryggen och får in bakbenen. Tackar min duktiga instruktör för hjälpen!

Lägg till bildtext
Söndagens ensam tur var tänk som en lugn svamp-plockar-tur. Det blev inte så mycket gult att ta med hem: de stora, läskiga 5 cm-bromsarna dök upp. Varken jag eller Eðall ville vara kvar... bara att ta sig hem igen. Eðall frustar nöjd. Kantarellerna var goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar