onsdag 4 juli 2012

Glädje är att rida




Tänk vad glad jag blir av att få rida! Det är inte bara hästen, det är farten, det är naturen, det är också sällskapet. Tänk vad viktigt det är i dagens stressade liv, med arbete och alla andra måsten, att ha något som ger mer. Det har jag hittat i min fritid. Kanske du har hittat samma som jag? Det viktiga är inte var man hittar glädjen, det viktiga är ATT man hittar den.

Just nu är jag kraftigt angripet av ett virus. Det har satt sig på stämband och balans. Inte så bra som du förstår. Kan inte prata OCH KAN INTE RIDA! Vet inte vilket som är värst. Får huvudvärk av att prata och ramlar av hästen om jag rider. Hmmm...det är ju bara att låta bli då!

Innan jag blev så här ynklig (tyck lite synd om mej) hade vi vår instruktör här. Det blev ett fint pass, och oj vad det känns bra! Bara att fortsätta träna på att samla hästen rätt, träna tölt, träna galoppfattning med rätt kraft, där bakdelen är med på rätt sätt. Låter som det enklaste, men det är det inte för mig. Jag är en skogsmulle som vill ta steget uppåt till mera KUNSKAP. För kunskap är också glädje! Fortsätt lära! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar