söndag 2 oktober 2011

Dag 1. Eðall har kommit hem!


Utforskar nya hagen! Ingen annan häst var där när han släpptes kl 11.00.
Eðall kollar runt och börjar äta.
Efter en kvart börjar han gnägga efter sällskap. Då hämtar vi Granar.
Granar är snäll och hälsar välkommen. Lite "prat" dem emellan -IHH -IIHHH.

Bus-springer tillsammans.

Snosa lite mer. Sedan går de och betar tillsammans och utforskar bortre delen av hagen.

Kl 13.30. Allt är lugn och G har en känsla av att det är dags för nästa häst att göra entré,
jag håller med. Eðall förstår direkt att något är på gång.

Här kommer Grani. Han är en ganska dominant häst, men är lägre i rang än Granar.


Det här går bra. Eðall blir mer granska av Grani än tidigare av Granar.


Eðall går undan när de andra säger till. Duktig! Inget bråk alls.

Alla äter. Inget bråk om maten. Hagen har varit fårens sommarhage.

Grani kollar igen... det är helt ok. Mycket flygfä i luften med härliga svansfanor i action.


16.00. Allt är lugn. Stängslet är kontrollerat. Nu lämnar jag min häst för idag i goda händer. TACK!


3 kommentarer:

  1. Härligt, Lotta! Vad duktig du har varit idag! Jag/vi gläds lika mycket som du:)! Och vilka fina bilder du lagt upp, man kände sig ju nästan som om man var med!
    Hoppas nu du njuter av att vara ishästägare och känner hur gott du mår!! Det här kommer du och Edall att klara galant - vilket ekipage ni kommer att bli tillsammans! Jag ser verkligen fram emot alla kommande ridäventyr tillsammans! Har förresten rekat en del nya ridvägar på hemlig ort...
    Kramar från bästa ridkompisen.

    SvaraRadera
  2. Berättande bilder med mycket liv i. Vackert! Nästan så hästsjukan smittar av sig ;) Vad roligt!! Men du..vi undrar..heter han Andersson i efternamn?

    SvaraRadera
  3. Det var nervpirrande att första gången köra hem en häst. Men det gick ju bra!

    Tog säkert 150 bilder under denna första dag i ny miljö för Eðall, några blev fina! Tack för berömmet =)

    Spännande att se mötet mellan hästar, hur de själva löser det på sitt hästsätt med hälsning och bemötande av ny unghäst i flocken. Det känns ”så gött i magen”; det blev så rätt!

    Längtar efter att få ta ut honom och rida våra fina ridvägar. Spännande med nya vägar, det ser jag fram emot Berit. Kul ska vi ha!

    Inte behöver ni skaffa egen häst, ni ska komma hit och ta del av min! Hela familjen! Han heter så klart Andersson! Precis som du har skaffat ny bäbis (den röda lilla Aslan), så har jag skaffat mej röd häst! (Nä, det är ju fortfarande från Solberg som är hans ”efternamn”).

    Lyckliga Lotta

    SvaraRadera