lördag 15 oktober 2011

Fint höstväder och härliga promenader under veckan

Han är så härlig! Kommer fram i hagen och vill ha uppmärksamhet. -Han är gullig till sättet, inte påträngande, bara så söt! Underbara häst!

Veckan har bestått av promenader. Det är en del i vår träning.
-Jag vill att Edall ska känna sig trygg med mig, tycka att det är ok att lämna sin nya flock för att vara med mig. Det har hittills gått bra, inga protester från hans sida. Han har fått stå i stallet en stund också, då har jag borstat och kliat och han har fått lite musli för att det ska kännas ok att vara där inne. Stallet måste vara en trygg plats för honom, även om han alltid kommer att gå på lösdrift. Året runt, dygnet runt. Det är livet för en häst!

Hans lilla bitmärke ser fint ut nu, vi kanske tar en lite ridtur imorgon. Hoppas på det!

Idag var farmor och barnen med för att träffa Edall.



Underbara höst! Underbara häst!

Mina pojkar: hästen och sonen!

Nya vänner!

Premiärpromenad för söta dottern och Edall.

3 kommentarer:

  1. Underbar höstdag i solen idag (iallafall här i Närke) Hoppas ni får den där efterlängtade första ridturen idag!!

    SvaraRadera
  2. Go höstdag med solsken här oxå! Städa och fixa på tomten inför vintern. Fina vinteräpplen finns att hämta här! =)
    Ridplanen finns kvar för em... kanske bildbevis kommer!!

    SvaraRadera
  3. Åh, Lotta! Nu blev jag glad! Vilka härliga bilder och vilken härlig känsla att få rida sin egen häst på hemmaplan! Bra stöttning hade du ju också med/av dina ungdomar! Hoppas vädret blir bra igen så vi kan fortsätta sits- och lydnadsträningen på Frida (läs Berit :)! )

    SvaraRadera