söndag 16 oktober 2011

Premiär, första ridturen i Boda

Första ridturen! Elli är med och "håller emot", sedan ger vi oss iväg nerför backen. Vi sicksackar lite och gör någon halt. Han är fin och lyssnar på mina signaler, frustar nöjd, går på rätt så lös tygel. Vi värmer upp med lång skritt och lite lätt trav. Jag samlar honom och tar några töltsteg, sedan över i trav. Vi lyckas! Vänder hemmåt nöjda med den här första upplevelsen. Tack för idag, underbara häst! 


Jag och Edall.
 

Nöjda! Första ridturen på hemmaplan gick fint.

Första mötet med Frida som inte är någon liten häst. Bredvid henne ser Edall STOR ut!


De andra grabbarna väntar på Edall. Granar, Grani och Kristall.

Obligatorisk rullning i grusbacken efter ridtur. -Så gör de andra, så gör jag med. 


-Skaka ur de värsta gruset, sedan klar!



Redo för grabbarna!

3 kommentarer:

  1. Ojdå, jag skrev visst på fel datum... Läs lördagskommentaren i stället! :) Den gäller för söndagen!

    SvaraRadera
  2. Å vad det verkar härligt! Vilken fin milö och vilken fin häst!

    Är så glad att du hörde av dig och tack för den fina katalogen! Du vet att jag tänker mycket på dig också. Jättekul att kunna följa dig här och kanske kan jag få se dig på riktigt snart också...

    Kramar Ewa

    SvaraRadera
  3. Kul att du vill följa mina första steg som hästägare. Jag älskar ju att ta bilder och skriva till det också! Någon fin höstdag så följer du med ut till hästen, så kokar vi kaffe och kanske vi får se Ewa på hästryggen? =)

    Härligt Berit! Å vilken fin ridtur vi fick i onsdags, med två mycket trevliga hästar! Fortsatt träning av både häst och ryttare, jag håller med! =)

    SvaraRadera